#чому_слон
«Чому Слон?» Відповідь на це та інші не менш життєво-важливі питання Ви знайдете в нашому Блозі. Все чим живе маркетингова студія «MARKETING MIX». Як міксуються ідеї і втілюються в життя.
galaxy-star

08

Лютого

2023

Монополія Google під ударом. ChatGPT оголошує війну.

Монополія Google під ударом. ChatGPT оголошує війну.

Дві багатомільярдні компанії готові конкурувати одна з одною. що спричинить переворот у світі технологій. Чи зможе компанія Bing відсунути Google на другий план і які зміни у звичному інтернет-пошуку принесе ця конкурентна боротьба?

Ажіотаж викликаний чат-ботом зі штучним інтелектом ChatGPT все посилюється. Компанія Microsoft прийняла рішення інтегрувати успішну мовну модель, розробку компанії OpenAI, зі своєю пошуковою системою Bing.

Нова пошукова система,на відміну від звичного нам пошуку, реагує на запит користувачів відкритою відповіддю, а не стандартним переліком сайтів. Це змусило нервувати амбасадора ринку – корпорацію Google.

Корпорацією Google було оголошено "червоний код" мобілізації всіх команд для роботи над відповіддю ChatGPT. До роботи навіть долучилися засновники Google  - Ларрі Пейдж і Сергій Брін.До того, на протязі трьох років вони не приймали активної участі в роботі компанії.

Google було анонсовано більш ніж 20 продуктів, які базуються на штучному інтелекті.

Все це доказує те, що в світі технологій починається період конкурентної війни між корпораціями, що є акулами бізнесу. Зрозуміло, що Google не збирається втрачати свою монополію, як інтернет-пошуковика..

ChatGPT і його надпопулярність

У 2022 року американська технологічна компанія OpenAI презентувала широкому загалу чат-бот ChatGPT, який працює на мовній моделі штучного інтелекту (ШІ) GPT3.5. Як запевняють творці, цей алгоритм здатен виконувати майже будь-яке завдання.

Одразу після презентації, чат-ботстав надпопулярним. Його успіх можна пояснити здатністю давати відповіді максимально наближено до людської мови і повністю контекстуально розуміти свого співрозмовника.

Таких можливостей він отримав через мовну модель (LLM), яка в свою чергу, отримала знання з величезного обсягу даних.

Платформами для вивчення величезного обсягу даних стали Reddit (сайт, що поєднує соцмережу та форум) і Twitter. Саме там ,штучний інтелект зміг проаналізувати всі публікації зроблені користувачами і базуючись на цій інформації сформував відповіді максимально наближені до людської мови.

Популярність ChatGPT росте надшвидко. Уже в січні цього року чат-бот набрав більш ніж 100 млн активних користувачів. Це найбільш вражаюча історія популярності з часів виникнення інтернету.

Співпраця з Microsoft 

В цьому році стало відомо,що корпорацією Microsoft розглядається можливість інвестицій в OpenAI. Що до деталей та цифр, коментарів від сторон немає , але Bloomberg повідомляє про сумму в 10 млрд доларів при тому, що капіталізація OpenAI сукупно складає 29 млрд дол.

Відомо, що Microsoft не вперше інвестує в розробника. У 2019 році корпорація,яка є найбільшим у світі виробником програмного забезпечення, вже вклав в OpenAI 1 млрд долл. Це гарантувало їй першочергові права на комерціалізацію технології штучного інтелекту.

Співпраця з OpenAI та Microsoft має для останньої насамперед стратегічні перспективи. Інтегруючи ChatGPT та Dall-E (штучний інтелект, що створює зображення) у свою пошукову систему Bing, компанія покладає надію на закінчення монополії Google.

Ще у 2020 році Microsoft надбала ексклюзивного доступу до алгоритму GPT-3.

У 2023 року виданням Information, посилаючись на джерела в Microsoft, було повідомлено, про наміри ще навесні випустити оновлену версію своєї пошукової системи Bing з використанням алгоритму ChatGPT. Розрахунок на те, що оновлений пошуковик кине виклик Google.

Google панікує

Надпопулярність ChatGPT та інформація про його інтеграцію з Bing змусили Google мобілізуватися,та почати готуватися до могутнього протистояння.

Генеральний директор корпорації Сундар Пічаї, оголосив "червоний код" для співробітників, які працюють над LaMDA

LaMDA – Language Model for Dialogue Applications – це сімейство розмовних нейронних мовних моделей, які Google представила у 2021 році. Саме команді LaMDA Пічаї поставив завдання дати гідну відповідь ChatGPT.

Почалася робота над нейронною мережею, яка може створювати ілюстрації та зображення за аналогією з Dall-E, якою користуються понад 3 млн людей.

Загострення конкуренції, навіть змусило засновника Microsoft Біла Гейтса повернутися в компанію. Відтепер, 67-річний мільярдер, проводить 10% свого часу на зборах команд з розробки продукту, пов’язаного зі штучним інтелектом.

На початку лютого Google анонсувала свій чат-бот Bard і пообіцяла, що він стане доступним для користувачів у найближчі тижні.

Як і ChatGPT, Bard побудований на LLM від LaMDA, що робить його можливості близькими до нейромережі від OpenAI. Google також планує інтегрувати LaMDA зі своїм пошуковиком. За інформацією Engadget, компанія тестує нову стрічку для пошуку, яка використовує формати відповідей, згенерованих штучним інтелектом.

На запит людини бот видає розгорнуту відповідь у вигляді сірих бульбашок, під якими з’являються додаткові запитання для коригування результату пошуку.

Конкурентна боротьба між Google та Microsoft виходить на публічну площину.. Кожна зі сторін намагається першою презентувати свої продукти і повторити медійний успіх ChatGPT.

Пастка для Google

2023 рік для Google почався не найкращим чином. У січні Пічаї повідомив про скорочення 12 тис співробітників, через те що у 2022 році дохід компанії знизився.

Структура її доходу побудована так, що більша частина прибутку приходить від пошукової реклами. За третій квартал 2022 року дохід Google становив 69,1 млрд дол, з яких 39,5 млрд дол або 57,2% припали на пошукову рекламу.

Наразі пошукова система Google є лідером у світі. За даними Statcounter, її обирають 91,88% користувачів. На другому місці – Bing від Microsoft з 3,19%.

Це ставить Google у складні умови. Впровадження штучного інтелекту для свого пошуковика, і його активне застосування, можуть негативно вплинути на прибуток компанії.

Якщо Bing з ChatGPT виявиться успішнішим і почне переманювати користувачів, лідерство Google похитеться.

Також, впровадження ШІ позбавить Google значної частини доходу від реклами через класичний пошуковик. Компанія повинна розвʼязати важку задачу: зберегти користувачів і знайти рекламні інструменти для нової технології.

Чи здолає Bing Google

До презентації продуктів від обох компаній важко передбачити їх успіх чи провал.

Медійна популярність ChatGPT змусила багатьох вважати, що можливості чат-бота від OpenAI змінять звичний пошук інформації через Google. Проте остання не перший рік активно фінансує LaMDA і явно має "козир у рукаві".

Популярність ChatGPT показала і те, що чат-бот часто помиляється. Виконавчий директор OpenAI Сем Альтман не раз заявляв, що можливості цієї технології сильно обмежені і вона може видавати помилкові твердження.

Чат-бот також не завжди точно цитує джерела, що є основним при пошуку інформації. Крім того, він не здатний ранжувати сайти за надійністю, якістю чи достовірністю.

Яскравим прикладом алогічності роботи ChatGPT став випадок, коли його попросили назвати імʼя директора Twitter і він відповів, що це Ілон Маск.

Це правильна відповідь, але ChatGPT не міг її знати, оскільки навчався на даних до 2021 року. Тому вся актуальна інформація для нього невідома, включаючи купівлю Twitter Маском у жовтні 2022 року.

Такі факти підривають довіру до того, що ШІ зможе коректно відповідати на запити користувачів. До того ж невідомо, як Microsoft планує інтегрувати його з Bing.

Очевидно, що Google проспала старт цих перегонів і тепер активно намагається наздогнати конкурента. Те, що OpenAI почала залучати інвестиції, яскраво ілюструє ситуацію у сфері розробок ШІ серед технологічних гігантів.

Майбутнє протистояння Google та Microsoft нагадує історію з появою бізнес-застосунку Slack. Його популярність теж швидко зростала, проте Microsoft teams перехопив ініціативу і забрав собі більшу частину користувачів.

Чи зміниться інтернет-пошук

Зміни вже відбуваються і не лише через появу ChatGPT. За даними дослідження Google, у якому брали участь американці віком 18-24 роки, майже 40% респондентів віддають перевагу пошуку інформації в соцмережах.

За словами старшого віцепрезидента Google Прабхакара Рагхавана, значна частина молоді, шукаючи місце для обіду, заходить не в Google Maps чи Google Search, а в TikTok або Instagram.

Класичні способи отримання інформації шляхом перегляду сайтів відходять у минуле. Рагхаван наголошує, що молодь надає перевагу візуальному контенту.

Впровадження ШІ Google та Microsoft у свої пошукові системи навряд чи швидко змінить ринок, адже нейромережі мають пройти довгий шлях адаптації та оптимізації.

Google і Microsoft – це не ті компанії, які залежні тільки від інтернет-пошуковиків. Це великі екосистеми, які поєднують десятки застосунків. З їх допомогою людство навчається, працює, керує командами та планує життя.

Тому найбільш імовірним сценарієм для обох компаній буде поступова інтеграція нейромереж з їхніми продуктами, що дозволить суттєво підвищити рівень продуктивності людей. Далі буде.

Коментарі
    user-avatar