#чому_слон
«Чому Слон?» Відповідь на це та інші не менш життєво-важливі питання Ви знайдете в нашому Блозі. Все чим живе маркетингова студія «MARKETING MIX». Як міксуються ідеї і втілюються в життя.
galaxy-star

01

Червня

2022

Вивчення ринку – ефективний інструмент маркетингової стратегії.

Вивчення ринку – ефективний інструмент маркетингової стратегії.

Багато бізнесменів, виводячи на ринок свій продукт і просуваючи сайт, не враховують ринковий попит, особливості цільової аудиторії та її потреби, що призводить до невірного визначення маркетингової стратегії та, як наслідок, краху та збитків.

Щоб цього не відбувалося, а бізнес був успішним та рентабельним, важливо провести дослідження ринку. Під дослідженням розуміють виконання комплексу заходів, вкладених у збір інформації, аналіз та інтерпретацію про конкретному ринку чи його сегменті. Під час проведення дослідження враховуються різні фактори – демографічні, географічні, психографічні, потенційні клієнти, конкурентоспроможність, пропозиції конкурентів та життєздатність пропозиції.

Якщо говорити інакше, то дослідження ринку дозволяє вибрати правильний вектор та визначити, на кого націлений ваш бізнес. Розуміння цього дозволить розробити правильну та ефективну маркетингову стратегію.

Яку роль грає дослідження ринку в маркетинговій стратегії

Кожному бізнесу слід розробляти маркетингову стратегію. Це програма дій фірми, спрямовану залучення клієнтів і споживачів. завоювання ринку аналогічно до нової гри, правила якої потрібно попередньо вивчити.

Маркетинг - це теж своєрідна гра, правила якої підлягають вивченню. У цьому вся допоможе дослідження ринку. Ви зможете не лише оцінити потенційних покупців, але й проаналізувати супротивників, їхні сильні та слабкі сторони.

Маркетингову стратегію розробляють маркетологи. Після проведення всебічного, глибокого аналізу ринку з різних факторів вони зможуть скласти стратегію, яка визначатиме порядок дій щодо виходу на новий ринок.

Але результати дослідження ринку не можна вважати абсолютними та достовірними, оскільки ситуація може змінюватися щодня і дати 100% прогноз не можна. Про це свідчать і самі фахівці. У будь-якому разі бізнес – це ризик, а дослідження ринку та запровадження маркетингової стратегії – експеримент.

Коли потрібно провести дослідження – думка експертів

Крім вищезгаданих підстав для проведення досліджень, експерти вважають таку процедуру доцільною у таких ситуаціях:

  1. Визначення цілей. Ви плануєте запропонувати покупцям новий продукт чи послугу? Визначте спочатку потреби потенційних клієнтів та розмір ринку. Ці знання дозволять визначити точну мету продажу та спрогнозувати можливі перспективи.
  2. Рішення проблеми. Зменшилися продажі? Підприємство стало нерентабельним? Потрібно встановити причину, щоби виправити ситуацію. Причин може бути безліч і всі їх класифікують на 2 категорії – внутрішні та зовнішні. Внутрішні нерозривно пов'язані з видом продукції та її якістю, можливо, вона не задовольняє потреби клієнтів. Зовнішні чинники зумовлені високою конкуренцією. Є ймовірність, що конкуренти пропонують кращу продукцію чи аналогічну, але за меншою ціною.
  3. Зростання компанії. Вивчивши свою цільову аудиторію, попит та пропозицію ринку, ви зможете правильно попрацювати над розширенням асортименту та випустити на ринок нову продукцію.

Дослідження ринку завжди потрібно довіряти професіоналам, оскільки це складна та масштабна робота. Одного вивчення недостатньо, це має відбуватися систематично. Фахівці називають це тенденцією гнучкого дослідження. Тобто фахівці будуть регулярно досліджувати ринок та своєчасно коригувати маркетингову стратегію. Такий підхід дозволить вам максимально швидко адаптуватися під нові тенденції та мінливі обставини.

Особливу увагу дослідженням слід приділяти стартапи. Для цього можна використовувати різні прийоми, наприклад:

  • опитування;
  • конкурентний аналіз;
  • відстеження цінової політики конкурентів;
  • краудсорсинг та багато інших. ін.

Основні типи досліджень

Грамотний фахівець знає, що є кілька метод дослідження ринку. І вибирати потрібно оптимальний, який відповідає цілям, стадії розвитку бізнесу, його конкурентоспроможності, специфіці, цільовій аудиторії.

Насамперед дослідження можна розділити на дві великі групи:

  • Первинні. Такі дослідження проводяться вперше, тобто немає раніше отриманих даних для порівняльного аналізу. Проводити первинну роботу можуть не тільки стартапи, а й бізнес, що функціонує, при розробці нового продукту/послуги. Первинний аналіз проводиться з метою вирішення конкретної проблеми.
  • Вторинні. Проводиться у поступовій динаміці з метою порівняння результатів первинного аналізу. Для вивчення можна використовувати різноманітні веб-ресурси, огляди, звітну документацію, внутрішні дані. Такий спосіб дослідження дозволяє отримати глобальний огляд, оскільки первинне дослідження дає лише поверхневу інформацію.

Сказати однозначно, яке краще — первинне чи вторинне, не можна. Це два взаємопов'язані поняття. Бажано на практиці використовувати обидва способи для отримання детальної, об'єктивної картини. При первинному аналізі ви зберете внутрішню інформацію, а при вторинному дані про конкурентів.

Маркетологам на замітку

Крім первинних та вторинних досліджень у маркетингу застосовуються підтипи, зокрема:

  • Якісне вивчення. Немає конкретних цифр, графіків, числових виразів. Ринок оцінюється з погляду якісної характеристики з метою розуміння ключових причин, мотивів, можливих ризиків та наслідків.
  • Кількісне вивчення. Використовуючи різні методи дослідження – опитування, голосування, маркетолог отримує статистичні дані, що підтверджуються цифрами та графіками. Це дозволяє провести об'єктивніший аналіз.

Все, що потрібно знати про якісне дослідження

Якісне дослідження - один із найвідоміших методів дослідження. На відміну від кількісного якісне дослідження включає певний набір відмінних якостей. Ці атрибути доводять, що обидва методи не повинні використовуватися як взаємозамінні.

Якісне дослідження зосереджено на досвіді, ідеях та думках. Таким чином, воно не фокусується на статистичних чи кількісних результатах. Натомість прагне глибокого розуміння проблеми.

Якісне дослідження зазвичай покладається на менший розмір вибірки, щоб отримати більш глибоке уявлення про події, причини та мотивації. Цей вид дослідницького методу функціонує з допомогою використання відкритих питань.

Розуміння проблеми потім використовується прийняття рішень про те, як поліпшити існуючу продуктивну ситуацію. Якісні дані мають відбуватися у природному середовищі. Це означає якесь середовище, в якому учасники докладно та невимушено обговорюють свої думки. До появи Інтернету дослідження такого роду проводилися особисто, але з появою Інтернету та інновацій у дослідженнях ринку якісні дані збиралися в режимі онлайн. Цифровий простір також може бути природним середовищем.

Як і у випадку з кількісним дослідженням, немає єдиного підходу до проведення якісного аналізу. Навпаки, існує п'ять основних різновидів якісного дослідження:

  1. Наративне дослідження. Використовується на формування зв'язкової історії чи розповіді шляхом об'єднання кількох подій невеличкий групи людей. Включає проведення докладних інтерв'ю і читання документів, що описують аналогічні дії, як засіб пошуку за темами. Цей метод може виявити поточні проблеми та труднощі дослідження, які можуть бути використані для покращення продукту / послуги.
  2. Етнографічні дослідження. Етнографія - найпоширеніший метод якісного дослідження, заснований на зануренні в різні середовища учасників для виявлення проблем, цілей, тем та культур. Дослідники самі випробовуватимуть навколишнє середовище для проведення досліджень. Використовуючи власне спостереження, досліднику не потрібно буде покладатися на інтерв'ю чи опитування. Цей підхід може здатися надуманим, коли йдеться про маркетингові дослідження, але це можна здійснити. Наприклад, ви хочете побачити ефективність або розчарування, з якими стикаються клієнти під час використання вашого продукту. Оскільки ви не можете стежити за ними вдома, ви можете запросити відео, де вони демонструють його використання. Багато великих брендів мають на своїх веб-сайтах розділи, куди додаються відеоролики, зроблені клієнтами.
  3. Феноменологічні дослідження. Цей якісний метод передбачає аналіз явища чи події з метою виявлення життєвого досвіду та подальшої його інтерпретації. І тому дослідники використовують комбінацію кількох методів. До них відносяться проведення опитувань, інтерв'ю та використання вторинних досліджень, таких як доступні документи та відео по досліджуваному явищу. Крім того, як і в етнографічних дослідженнях, феноменологічні дослідження включають відвідування місць збору результатів досліджень. У цьому типі дослідження ви повинні провести від 5 до 25 опитувань або інтерв'ю, а потім переглянути їх на теми. Знову ж таки, ви повинні ретельно вивчити досвід та настрої за числовими даними.
  4. Дослідження обґрунтованої теорії. На відміну від феноменологічного дослідження, яке прагне повністю сформулювати суть проблеми, обґрунтована теорія намагається знайти пояснення (чому), що стоять за проблемою. Для цього дослідники використовують інтерв'ю, опитування та вторинні інструменти. Вибірка цього дослідження, як правило, більша — 20–60 учасників. Дані, витягнуті з цього аналізу, інтерпретуються, щоб визначити причини. Ці типи досліджень допомагають бізнесу впроваджувати інновації в існуючий продукт, знаючи, як він використовується.
  5. Вивчення дій. У цьому типі беруть участь дослідники та учасники, які спільно працюють над втіленням теорії у життя. Цей метод, також званий спільним дослідженням, має на увазі «навчання практично». Група дослідників збирається разом, щоб знайти та вирішити проблему. Якщо вони не впоралися з поставленими завданнями або їх результати не виправдали очікувань, вони намагаються зробити це. У дослідженні дій

Кількісне дослідження ринку - найкращі інструменти

Наступні статистичні методи допоможуть вам від А до Я у процесі дослідження:

  1. Множинна регресія. Ця статистична процедура використовується для оцінки рівняння, яке найкраще підходить для пояснення того, як змінюється значення залежної змінної при зміні значень ряду незалежних змінних. Простим прикладом дослідження ринку є оцінка найбільш відповідного варіанта для реклами шляхом вивчення того, як змінюється дохід від продажів (залежна змінна) залежно від витрат на рекламу, розміщення реклами та час показу реклами.
  2. Дискримінантний аналіз. Цей метод використовується для класифікації людей, продуктів чи інших матеріальних цінностей на дві чи більше категорії. У маркетингових дослідженнях дискримінантний аналіз можна використовувати різними способами. Один простий приклад — визначити, які рекламні канали є найефективнішими для різних типів товарів.
  3. Факторний аналіз. Використовується визначення найбільш сильних основних параметрів більшого набору взаємозалежних змінних. У ситуації, коли багато змінних корелює, факторний аналіз визначає, які відносини найбільш сильні. Дослідник ринку, який хоче знати, яка комбінація змінних (або факторів) є найбільш привабливою для певного типу споживачів, може використовувати факторний аналіз, щоб скоротити дані до декількох змінних.
  4. Кластерний аналіз Процедура використовується для поділу об'єктів на певні групи, які є взаємовиключними, але відносно однорідними за складом. Цей процес аналогічний тому, що відбувається при сегментації ринку, коли дослідник ринку зацікавлений у подібності, яка полегшує угруповання споживачів у сегменти, а також в атрибутах, які роблять сегменти ринку відмінними.
  5. Конджойнт-аналіз. Використовується для розпакування переваг споживачів щодо різних рекламних пропозицій. Дослідника ринку у спільному аналізі цікавлять два виміри: передбачувані функції корисності кожного атрибуту та відносна важливість кращих атрибутів для споживачів.
  6. Багатомірне масштабування. Є сукупністю методів, що використовуються для створення карт сприйняття конкуруючих брендів або продуктів.

Популярні методи дослідження: огляд

Пропонуємо розглянути найбільш популярні та ефективні методи дослідження, які ви можете використовувати для досягнення своїх цілей у бізнесі.

Фокус-групи

Проста концепція, але її складно реалізувати практично. Ви збираєте групу людей у кімнаті, задаєте їм запитання та фіксуєте відповіді. З цих обговорень організатор намагатиметься отримати деякі ідеї або використовувати їх для оцінки поглядів на продукт/послугу. Зазвичай учасники вибираються з урахуванням певних критеріїв, як-от демографія, інтереси чи рід занять.

Сильна сторона фокус-групи – у природній розмові та обговоренні, яке може відбуватися між учасниками. Характер обговорення важливо розуміти як потенційний фактор, що спотворює підсумкові дані. Фокус-групи можуть спонукати учасників поговорити у тому, чого вони було б інакше, і них можуть вплинути інші члени групи чи присутність дослідника.

Опитування

В оглядовому дослідженні питання задаються респондентам особисто, телефоном, електронною поштою або у вигляді онлайн-форми. Питання можуть бути закритими чи відкритими. Щодо закритих питань, існує багато різних типів:

  • дихотомія (два варіанти відповіді, наприклад «так» чи «ні»);
  • множинний вибір;
  • прапорець;
  • шкала оцінок;
  • шкала Лайкерта (звичайна версія - п'ять варіантів між "повністю згоден" і "повністю не згоден");
  • матриця (варіанти представлені у вигляді сітки);
  • демографічні (вимагається така інформація, як стать, вік або рід занять).

Опитування універсальні через велику кількість форматів питань. Різні питання потребують правильної постановки. Написання чітких, коротких питань, які уникають розпливчастих виразів і не ведуть респондентів певним шляхом, може допомогти вашим результатам відобразити істину та отримати достовірну інформацію.

Інтерв'ю

Під час інтерв'ю інтерв'юер прямо говорить зі своїм респондентом. Цей тип методу дослідження ринку є більш особистим, він дозволяє спілкуватися та пояснювати, що робить його корисним для відкритих питань. Крім того, інтерв'ю дозволяють інтерв'юеру вийти за рамки відповідей на поверхневому рівні та провести більш глибоке розслідування.

Проте недоліком є те, що співбесіди можуть бути трудомісткими та дорогими. Тим, хто вибере цей спосіб, необхідно буде з'ясувати, як ефективно розподіляти свої ресурси. Ви також повинні бути обережні з наведеними питаннями або просто поганими питаннями, які призводять до марних результатів.

Аналіз внутрішніх даних

Отримати певні відомості можна шляхом проведення аналізу:

  • веб-сайту (кількість приміщень, переходів, виконання цільової дії, позиція у пошуковій видачі тощо);
  • CRM;
  • інтерв'ювання працівників;
  • аналіз документів за період діяльності.

Конкурентний аналіз

Конкурентний аналіз — це стратегічна і специфічна форма дослідження ринку, при якій дослідник аналізує конкурентів своєї компанії.

Дуже важливо побачити, наскільки ваш бренд поступається конкурентам. Конкурентний аналіз починається з визначення продукту, послуги чи бренду, і навіть сегмента ринку. Існують різні теми для порівняння вашої фірми з конкурентами.

Це може бути з погляду маркетингу: контент, структура SEO, PR-освітлення, а також присутність і участь у соціальних мережах. Це також можливо з погляду товару: типи пропозицій, структура ціноутворення. SWOT-аналіз є ключовим для оцінки сильних та слабких сторін, можливостей та загроз.

Спостереження

Наглядове дослідження ринку - це метод якісного дослідження, при якому дослідник спостерігає за своїми об'єктами в природному чи контрольованому середовищі. У спостережному дослідженні ринку суб'єкти, швидше за все, поводитимуться природно, що розкриває їхню справжню сутність. Вони не мають великого тиску. Хоча якщо вони знають про спостереження, вони можуть діяти по-іншому.

Цей тип дослідження добре застосовується до роздрібної торгівлі, де дослідник може спостерігати за поведінкою покупців по днях тижня, по сезону, коли пропонуються знижки тощо. Проте обсерваційні дослідження можуть займати багато часу, і дослідники не можуть контролювати середовище, яке вони досліджують.

Аналіз даних про продаж

Дані про продаж схожі на шматок головоломки, який може допомогти розкрити повну картину результатів маркетингових досліджень. По суті це вказує на результат. У поєднанні з іншими даними маркетингових досліджень дані про продажі допомагають дослідникам отримати повніше уявлення про дії та наслідки. Це також важливо для розуміння ваших клієнтів, їх купівельних звичок та того, як вони змінюються з часом.

Навіщо потрібне маркетингове дослідження

Коли ви починаєте бізнес, знайомство з клієнтами – одна з найважливіших речей, які вам потрібно зробити. Якщо ви не знаєте свого клієнта, ви не знаєте, як допомогти вирішити його проблеми. Ви не знаєте, які маркетингові повідомлення та реклама підійдуть. Ви не знаєте, чи дійсно ваш продукт чи послуга це те, на що ваші клієнти витрачатимуть гроші.

Проведення маркетингових досліджень дає відповіді ці питання. Це значно знизить ризик, коли ви розпочнете свій бізнес. Це допоможе вам зрозуміти вашу конкурентну позицію, а також сильні та слабкі сторони ваших конкурентів. І це покращить ваш процес маркетингу та продажів.

Чи потрібні маркетингові дослідження вашому бізнесу

Ви все ще можете запитати себе: «Чи справді моєму бізнесу потрібно проводити маркетингові дослідження?». Щоб зрозуміти, чи потрібно вам це чи ні, визначтеся, відповівши на наступні запитання:

  1. Ви обслуговуєте переважно місцевий ринок?
  2. Категорія бізнесу, що ви починаєте, вже існує?
  3. Чи маєте ви план, як виділитися серед конкурентів?
  4. Ви вже добре знаєте свою галузь з попереднього досвіду роботи?

Якщо ви добре знаєтеся на своїй галузі, бізнесі та конкуренції, все завжди буде змінюватися. Розумно проводити активні дослідження, щоб бути впевненим, що ви завжди на крок попереду.

Як проводити маркетингові дослідження ринку

Спочатку занурення у дослідження ринку може здатися складним, але не обов'язково, якщо ви знаєте, що шукаєте. Проведення аналізу ринку повністю або його сегмента – поетапне, трудомістке завдання.

1.Визначте цільовий ринок

Уявіть, що хтось заходить до вашого офісу або бере трубку і дзвонить вам. Це ваш ідеальний клієнт: той, хто має проблему, яку ви вирішуєте, і який готовий витратити гроші на ваше рішення. А тепер уявіть подробиці про цю людину. Хто вони? Чи можете ви їх описати?

Цей «ідеальний клієнт» – ваш цільовий ринок. Тепер у вашого бізнесу може бути кілька цільових ринків, але зазвичай найкраще обмежувати список цільових ринків двома чи трьома. Кожен із ваших цільових ринків повинен мати спільні риси. Це можуть бути демографічні характеристики, такі як вікова група, ґендерна група, рівень доходу або місцезнаходження. Це можуть бути так звані психографічні риси, тобто групи людей, яким подобаються ті самі речі або які мають схожі інтереси. Або вашим цільовим ринком може бути певний тип співробітників іншої компанії, наприклад, технічний директор або керівник відділу маркетингу.

2. Первинне дослідження

Після того, як ви визначили свій цільовий ринок або, принаймні, зробили гарне припущення про те, хто ваш цільовий ринок, вам потрібно зробити найважливіший крок у всьому процесі дослідження ринку. Краще провести інтерв'ю з потенційними клієнтами та покупцями. Ви можете проводити онлайн-опитування та інші дослідження, але це не замінює спілкування з потенційними клієнтами. Виконання цього кроку на ранньому етапі допоможе вам удосконалити вашу бізнес-модель і вплине на ваш майбутній успіх.

3. Дізнайтеся, чи досить великий ваш ринок

Після того, як ви визначили свій цільовий ринок і провели первинне дослідження, ви маєте з'ясувати, чи достатньо великий ваш цільовий ринок для підтримки бізнесу. Якщо не вистачає потенційних клієнтів для підтримки вашого бізнесу та ваших конкурентів, вам необхідно подумати про зміну вашого продукту чи пропозиції послуг.

Наприклад, якщо на вашому цільовому ринку лише кілька тисяч потенційних клієнтів, вам потрібно або продавати їм часто, або продавати за досить високою ціною, щоб створити стійкий та прибутковий бізнес.

Щоб з'ясувати, чи досить великий ринок, вам потрібно провести невелике дослідження. Використовуйте атрибути, які ви визначили на етапі цільового ринку, а потім з'ясуйте, скільки людей відповідає вашим демографічним, психографічним чи географічним критеріям.

Якщо ви орієнтуєтеся на існуючий ринок із усталеними конкурентами, ви проводите так зване галузеве дослідження. Наприклад, можливо, ви створюєте нову компанію на ринку спортивних напоїв чи мобільних телефонів. У подібних випадках розуміння того, скільки люди купують із існуючих в даний час пропозицій, дасть вам найкраще уявлення про потенційний розмір ринку.

4. Задокументуйте свої висновки

Останній (і найпростіший) крок у процесі дослідження ринку задокументувати свої висновки. Наскільки формальна ваша документація насправді залежатиме від того, як ви плануєте її використовувати.

Якщо вам потрібно поділитись висновками тільки зі своїми діловими партнерами та іншими учасниками вашого бізнесу, ви зможете спілкуватися неформально. Однак, якщо ви шукаєте інвесторів, вам може знадобитися більш формальний аналіз та прогноз ринку.

Підсумуємо. Плануючи проведення ринкового аналізу та втілюючи свій план у життя, постарайтеся уникати наступних типових та досить поширених помилок, що призводять до отримання неточних, недостовірних даних, спотворення загального уявлення. До таких помилок відносять:

  • погану вибірку;
  • складання розпливчастих, неоднозначних питань для респондентів;
  • неточне визначення цілей дослідження;
  • ігнорування будь-якої частини аналізу (отримати об'єктивну картину можна лише шляхом оцінювання всіх аспектів);
  • нерегулярне проведення аналізу та відстеження даних.

 

Онлайн-інструменти - ідеальний набір для маркетолога.

Ось список онлайн-інструментів та ресурсів для проведення маркетингових досліджень. Існують інструменти опитування та зворотного зв'язку для запиту та аналізу ваших покупців, а також інструменти та ресурси для вивчення ваших можливостей. Більшість цих інструментів є безкоштовними.

Think With Google

Надає інструменти вивчення споживчих тенденцій та вдосконалення маркетингової стратегії. Використовуйте статистику покупок, Google Trends та Consumer Barometer для дослідження тенденцій щодо продуктів та поведінки споживачів.

Amazon

Одне з кращих місць для збору інформації про ринки, нові продукти, ціни, конкурентів та багато іншого. Скануйте бестселерів Amazon, щоб визначити ринкові категорії, ніші та супутні товари для додаткових продажів. Визначте головних конкурентів на Amazon, щоб побачити їхні пропозиції та ціни. Використовуйте розділи «Гарячі новинки», «Найпопулярніші», «Найпопулярніші» та «Ідеї подарунків», щоб знайти оптимальний товар, який займе ключові позиції на ринку та допоможемо обіграти конкурентів.

Social Mention

Це платформа для пошуку та аналізу в соціальних мережах, яка об'єднує власний контент в єдиний потік інформації. Відстежуйте та вимірюйте в режимі реального часу, що люди говорять про вас, вашу компанію, новий продукт або будь-яку тему в соціальних мережах Інтернету. Social Mention безпосередньо відслідковує приблизно 100 об'єктів соціальних мереж, включаючи Twitter, Facebook, YouTube та Google.

Typeform

Використовуйте типову форму, щоб швидко отримувати відповіді за допомогою інтерактивних форм на смартфонах, планшетах та ПК. Корисно для отримання відгуків про продукти та досвід. Створюйте та ділитеся відгуками, контактними формами та опитуваннями щодо розвитку клієнтів.

Survey Monkey

Цей інструмент є оптимальним для первинного дослідження. Якщо у вас немає списку клієнтів або великої групи передплатників у соціальних мережах, з якою можна працювати, використовуйте Surveymonkey Audience та отримайте доступ до мільйонів респондентів, які готові дати відповіді на ваші запитання. Надсилаючи опитування членам вашого цільового ринку, ви можете бути впевнені, що ваші зусилля будуть максимально ефективними та надійними.

Юзабіліті інструменти

Якщо ви тестуєте веб-сайт або веб-програму, Usability Tools допомагає аналізувати поведінку користувачів. Відтворюйте точно, як користувачі взаємодіють із вашим сайтом або веб-програмою. Usability Tools дозволяє створювати потоки поведінки, що настроюються, щоб бачити, як користувачі просуваються по вашій вирві конверсії.

Proved

Це інструмент, який допоможе перевірити ідеї вашої цільової аудиторії. Просто напишіть свою ідею. Proved створює розумну та професійну анкету, а потім направить вашу ідею на потрібну аудиторію. За кілька годин ви отримаєте інтелектуальну панель з оцінками вашої ідеї, включаючи пояснення респондентів.

Інструменти для персоналізації клієнтів

Особистість покупця - це сукупність різних факторів, що впливають на покупця і спонукають його здійснити покупку. Up Close & Persona - інструмент персоналізації покупця, що дозволяє скласти уявлення про найважливіші типи клієнтів.

Followerwonk

Followerwonk допоможе вам заглибитись в аналітику Twitter. Хто ваші послідовники? Де вони знаходяться? Знайдіть нових лідерів думок у своїй ніші та встановіть з ними контакт.

Статистика аудиторії Facebook

Використовуйте Facebook Audience Insights, щоб дізнатися передплатників Facebook, які важливі для вашого бізнесу, щоб ви могли зрозуміти, що для них є важливим. Дізнайтеся про їх місцезнаходження, інтереси та поведінку, щоб створювати повідомлення, які допоможуть вашому бізнесу зростати.

ТОП-7 причин провести дослідження ринку

Регулярне проведення власних маркетингових досліджень необхідно для того, щоб йти в ногу з поточними ринковими тенденціями та підтримувати конкурентну перевагу. Незалежно від того, чи починаєте ви новий бізнес, чи розширюєте ви чи розробляєте нові продукти, дослідження ринку має важливе значення. Це допоможе вам зрозуміти ваш цільовий ринок, збільшити продажі та прискорити зростання бізнесу. Ось 7 основних причин, з яких вам слід інвестувати у маркетингові дослідження:

1) Пошук нових клієнтів. Щоб визначити потенційних нових клієнтів, ви повинні спочатку зрозуміти, хто ваші клієнти. Вам також потрібно знати основні демографічні дані. При розгляді вашого продукту чи послуги важливо враховувати такі питання, як:

  • Хто користуватиметься вашим продуктом чи послугою?
  • Який віковий діапазон ваших клієнтів?
  • Який їхній рівень доходу, сімейний стан та географічне положення?

Розуміння цих факторів дозволить вам ефективніше орієнтуватися на клієнтів.

2) Ознайомтеся з вашими існуючими клієнтами. Як і в попередньому пункті, ви також повинні знайти час, щоб зрозуміти, хто ваші існуючі клієнти. Ось кілька питань, які варто поставити:

  • Чому ваші клієнти віддають перевагу вашим продуктам вашим конкурентам?
  • Як ваші клієнти використовують ваші продукти?
  • Як ваші продукти вирішують проблему?
  • Хто або що впливає на їхнє рішення про покупку?
  • Що вашим клієнтам подобається робити, дивитися та читати?

Розуміння того, як ваші існуючі клієнти використовують ваші продукти, а також які проблеми вирішують, допоможе компаніям покращити свої продукти, а також виявити можливості зростання продажів із існуючими клієнтами.

3) Ставте реалістичну мету для свого бізнесу. Тепер, коли ви озброєні інформацією про ваших цільових та існуючих клієнтів, ви можете використовувати ці дані для встановлення досяжних та реалістичних цілей для постійного покращення та зростання бізнесу.

4) Розробте нові та ефективні стратегії. Дані маркетингових досліджень допоможуть вам приймати обґрунтовані рішення. Наприклад, щодо ціноутворення, каналів розповсюдження, маркетингових засобів або визначення можливостей для представлення нового продукту чи послуги.

5)Вирішіть найскладніші бізнес-завдання. Якщо ви вже визначили проблему у своєму бізнесі, дослідження ринку допоможе визначити джерело проблеми. Наприклад, ви можете визначити, чи з'явився на ринку новий конкурент, чи знизилася впізнаваність бренду, що призвело до зниження продажів.

6) Вивчіть можливості розширення. Дослідження ринку допоможе вам визначити галузі для можливого розширення бізнесу.

7) Визначте, як розширити пропозицію. Маркетингові дослідження можуть допомогти вам відкрити нові ринки, які недостатньо обслуговуються або мають попит. Наприклад, ви можете визначити ринкові тенденції, що змінюються у зв'язку з будівництвом нового житла, підвищенням рівня освіти або іншими змінами, які відкриють нові можливості для вашого бізнесу.

Загалом, дослідження ринку призначені не тільки для компаній-початківців. Компанії всіх форм, розмірів, масштабів, галузі та рівня досвіду можуть отримати вигоду з дослідження ринку. Маркетингові дослідження можуть допомогти вам дізнатися про нових та існуючих клієнтів, виявити та вирішити проблеми та навіть допомогти вивчити нові можливості, які відкривають шлях для зростання бізнесу.

Ключові переваги

Використовуючи найефективніші інструменти, маркетологи можуть отримати ряд переваг для бізнесу, серед яких:

  • Ухвалення обґрунтованих рішень. Зростання організації залежить від цього, як рішення приймаються керівництвом. Використовуючи методи дослідження ринку, керівництво може приймати бізнес-рішення на основі отриманих результатів, підкріплюючи свої знання та досвід. Маркетингові дослідження допомагають дізнатися про тенденції ринку та досконально вивчити цільову аудиторію.
  • Отримання точної, достовірної та актуальної інформації. Аналіз ринку надає реальну та точну інформацію, яка підготує організацію до будь-яких невдач, які можуть статися у майбутньому. Правильно досліджуючи ринок, компанія, безсумнівно, зробить крок уперед і, отже, скористається перевагами своїх конкурентів.
  • Визначення обсягу ринку. Дослідник може оцінити розмір ринку, який має бути покритий у разі продажу продукту чи послуги, щоб отримати прибуток.
  • Вибір оптимальної системи продажів. Виберіть точну систему продажу відповідно до вимог ринку. Згідно з отриманими даними, позиціонуйте правильно свій продукт або послугу на ринку.
  • Вивчення переваг клієнтів. Маркетологи, досліджуючи ринок, можуть дізнатися, як змінюються переваги та уподобання клієнтів. На основі цієї інформації компанія зможе задовольнити уподобання, купівельні звички та рівень доходу. Дослідники можуть визначити тип продукту, який потрібно виробляти чи продавати, з конкретних потреб споживачів.
  • Отримання інформації щодо сприйняття бренду клієнтами. Окрім збору інформації, дослідження ринку допомагає досліднику зрозуміти, як клієнти сприймають компанію чи бренд.
  • Аналіз методів спілкування із клієнтами. Дослідження ринку є керівництвом для спілкування з поточними та потенційними клієнтами.
  • Продуктивні вкладення у бізнес. Маркетингові дослідження - оптимальне вкладення для бізнесу. Використовуючи такі інструменти, ви отримаєте безцінну інформацію та зможете вибрати правильний вектор розвитку бізнесу, зробити його клієнтоорієнтованим, прибутковим та перспективним.

З якими проблемами стикаються маркетологи

Як пандемія, а й загальна тенденція розвитку інформаційних технологій впливають дослідження ринку. дослідники стикаються з безліччю проблем і труднощів, серед яких:

  • обмежений бюджет та персонал;
  • нестача вузькопрофільних спеціалістів;
  • труднощі у отриманні кількісних даних;
  • нереалістичні терміни.

Вищезазначені проблеми продиктовані переважно обмеженнями через пандемію. Також маркетологи кажуть, що вони стикаються з труднощами під час проведення аналізу з таких причин:

  1. Необхідністю проведення дослідження у максимально стислий термін.
  2. Пошуком більш простих та менш дорогих способів проведення дослідження.
  3. Проведення аналізу з обмеженими ресурсами.

Іншими словами, основні проблеми полягають у необхідності діяти швидше, маючи справу з обмеженими ресурсами. Це найбільші проблеми, тому що професіонали в галузі інсайтів – профі, які хочуть виконувати якісну роботу.

Багато провідних фахівців використовують різні способи та інструменти для виконання роботи в нових умовах, але без втрати якості, зокрема:

  • збільшення тривалості робочого дня;
  • використання досвіду та якісної інформації;
  • пошук нових інструментів та партнерів для автоматизації процесу та підвищення ефективності.

Ось кілька способів, як вирішити проблеми:

  1. Знайдіть цільових учасників для свого дослідження: людей, які продемонстрували конкретну поведінку, про яку ви хочете з ними поговорити, або які мають знання, які ви шукаєте з точки зору досвіду користувача. Це допоможе забезпечити якісні результати та дасть можливість цілеспрямованого навчання, пов'язаного з поведінкою.
  2. Зберігайте враження за допомогою фотографій, відео та взаємодій. Детальний зворотний зв'язок дозволить вам зрозуміти як проблему, так і способи її вирішення.
  3. Використовуйте кваліфікацію та кількісну оцінку разом для кращого контексту прийняття рішень командою. Спрощення спільної роботи цих двох елементів дозволить вам створювати історії, забезпечуючи при цьому валідацію.
  4. Продовжуйте навчання, повторно спонукаючи учасників ставити додаткові запитання.
  5. Використовуйте гнучкий підхід, використовуючи автоматизовані дослідження з шаблонами, що налаштовуються, які не спрощують заради економії часу / грошей. Чим точніше ви зможете адаптувати свої питання, тим вища ймовірність того, що ваша команда отримає необхідні результати.

Маркетингові дослідження - пошук оптимальних рішень

Візьміть на замітку 4 ключові способи пошуку оптимальних рішень для вирішення існуючих проблем:

  1. Терміни. Шукайте постачальників інформаційних технологій, які можуть запропонувати цілеспрямований якісний та кількісний набір протягом кількох годин чи днів. Вони мають автоматизовані шаблони досліджень та інформаційні панелі звітів, тому ви можете отримувати миттєві звіти для прискорення прийняття рішень.
  2. Якість. Знаходьте технічні рішення, які можуть відображати контекст та досвід, а не просто стосунки. Вам потрібна можливість повторно зв'язатися з кількісними учасниками або мати кілька точок дотику у ваших якісних дослідженнях, щоб ви могли глибше зрозуміти причини.
  3. Ресурси. Шукайте технології з панелями моніторингу звітності, які, крім діаграм та графіків, включають вбудований аналіз настроїв та тем. Також шукайте вбудовані порівняння, бенчмаркінг та статистичне тестування. Розглядаючи свої технічні можливості, враховуйте послуги на запит або допоміжні можливості. Це чудова альтернатива самостійного виконання, якщо у вас мало часу і вам потрібна допомога, щоб усе це зробити. Це також можлива та економічна альтернатива роботі з постачальниками повного спектру послуг.
  4. Бюджети. Робота з технічною платформою підписки може бути розумним рішенням. Ви не тільки заощаджуєте більше, ніж традиційні знижки з постачальниками повного спектру послуг, але також можете заощадити час вашої команди під час роботи з пропозиціями та твердженнями щодо кожного проекту. А технічні рішення, що пропонують послуги на запит, можуть дати вам переваги партнерів з повним спектром послуг без додаткових витрат.

Не можна недооцінювати важливість проведення досліджень для вашого бізнесу. Щоб отримати достовірну, потрібну інформацію, до виконання таких завдань слід залучати фахівців висококваліфікованих маркетологів. У більшості великих корпорацій є власні відділи маркетингу. А представникам малого та середнього бізнесу утримувати штатних маркетологів недоцільно та фінансово невигідно, тому такі послуги можна замовляти на аутсорсі.



Коментарі
    user-avatar